Ny lærer på Forfatterskolen

Det er med stor glæde at vi kan meddele, at Duncan Wiese tiltræder som lærer på Forfatterskolen pr. 1. august 2022.
Duncan Wiese (f. 1991) debuterede i 2019 med digtværket Tityrus, som trækker tråde tilbage til den klassiske digtnings pastoraler og fører dem ind i et senmoderne storbyliv. Wieses forfatterskab bevæger sig således i et felt, hvor tradition og håndværksmæssig bevidsthed går hånd i hånd med en åbenhed og sårbarhed over for tilværelsens ukontrollerbare elementer. Wiese startede i 2018 skriveskolen Nyt forum for skrift og har således ud over sit forfattervirke en imponerende erfaring som underviser og tekstlæser. Vi ser frem til at trække på Wieses årvågne og indlevede læsninger af de studerendes arbejde, ligesom vi er sikre på, at han vil spille en vigtig rolle i skolens fortsatte arbejde med studiemiljø, undervisningsformer og pædagogik.

Vi ser frem til samarbejdet!

Ansættelsesudvalget modtog og behandlede et spændende og højt kvalificeret felt af ansøgere, og vi takker alle for deres ansøgninger. Ansættelsesudvalget bestod af skolens nuværende lærerstab, Lone Aburas og Mikkel Thykier samt vikarierende lærer Majse Aymo-Boot, to repræsentanter for skolens studerende og rektor Ursula Andkjær Olsen.

Foto: Martin Johannsen